Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες μιας τεράστιας ίσως και τυχαίας χαοτικής κίνησης παραπληροφόρησης, δημιουργίας όσον αφορά το ζήτημα του βωμού των 12 θεών της αρχαίας αγοράς. Όντας από κοντά στα γεγονότα και με την ευθύνη που νοιώθουμε για την προάσπιση των ιερών μας και της πολυθεϊστικής μας παράδοσης οφείλουμε μια ενημέρωση στους φίλους μας και όλους τους ενδιαφερόμενους για την στάση της κοινότητας στα ζητήματα που προέκυψαν.
Καθώς η λατρευτική κοινότητα Λάβρυς είναι αυτό που ξεκάθαρα υποδεικνύει το όνομα της και όχι κάποιος πολιτικός, πολιτιστικός ή με άλλους σκοπούς σύλλογος, η θέση μας εξ’ αρχής ήταν η μη κατάχωση και η μη μετακίνηση του βωμού αφού οποιοδήποτε από τα δύο αποτελεί προσβολή στην θρησκευτική, λατρευτική μας συνείδηση η οποία παραμένει πιστά τέτοια παρά τις επικρατούσες σύγχρονες αντιλήψεις όπου το ιερό αδυνατεί να γίνει κατανοητό.
Με τις παραπάνω θέσεις η Λατρευτική κοινότητα Λάβρυς στήριξε ενεργά με όλο της το έμψυχο δυναμικό τις προσπάθειες της πρωτοβουλίας για την διάσωση και ανάδειξη του βωμού των 12 θεών και του ελέους, δηλώνοντας εξ’ αρχής πως το ζήτημα, έχει εκτός από πολιτισμικό ή επιστημονικό/αρχαιολογικό και θρησκευτικό ενδιαφέρον καθώς ο βωμός είναι ιερός για τους Έλληνες πολυθεϊστές, γεγονός που πρέπει η πρωτοβουλία ως πολυσυλλεκτική να το λάβει υπ’ όψιν της. Έτσι την πρώτη κι’ όλας συντονιστική συνάντηση η άποψη αυτή έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων χωρίς να εκφραστούν αντιρρήσεις.
Παρ’ όλα αυτά επειδή δεχόμαστε ως απόλυτα θεμιτό ο καθένας να προσπαθεί γι’ αυτά που πιστεύει δεν διαμαρτυρηθήκαμε και επιτρέψαμε την αναφορά από εκπρόσωπο της πρωτοβουλίας κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του ΚΑΣ της πρότασης ως ύστατη λύση της μεταφοράς του βωμού έναντι της προαποφασισμένης κατάχωσης καθώς είχε θετικά δείγματα από την μεριά του ΗΣΑΠ για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Πρόταση όμως, η οποία όπως και αρχικά είχε φανεί δεν έγινε δεκτή ούτε και από τους αρχαιολόγους του ΚΑΣ που προσέγγιζαν το ζήτημα επιστημονικά καθώς το εύρημα δεν έχει ούτε αρχαιολογική ούτε καν αισθητική από άποψη τέχνης αξία μεταφερόμενο.
Επίσης μετά και την υπουργική απόφαση η λατρευτική κοινότητα Λάβρυς πρότεινε ως ύστατη νομική λύση την λήψη ασφαλιστικών μέτρων λύση η οποία συζητήθηκε με δικηγόρο που βρισκόταν κοντά στις κινητοποιήσεις. Μάλιστα φτάσαμε σε σημείο συγκεντρώσεως υπογραφών, αποστολής του καταστατικού μας, αλλά και συγγραφής κειμένου με επιχειρήματα υπέρ της θρησκευτικής σημασίας του βωμού ως υποστηρικτικά του δικηγορικού έργου. Επίσης να σημειωθεί πως μέλη μας διέθεσαν χρήματα για τον σκοπό αυτό τα οποία προφανώς και χρησιμοποιήθηκαν. Με αυτή την πρόταση και ενέργειες συμφώνησαν και άλλες συλλογικότητες κάτι που όμως τελικά δεν ευδοκίμησε τότε καθώς πληροφορηθήκαμε πως η όποια κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων δεν θα μπορούσε να γίνει πριν το τέλος Απριλίου που θα είχαν όλα τελειώσει κάτι το οποίο στην πορεία προφανώς αναιρέθηκε χωρίς όμως να λάβουμε ειδοποίηση. Τους λόγους για την μην ειδοποίηση μας δεν μπορούμε να τους γνωρίζουμε.
Την ίδια στιγμή οι διαβουλεύσεις και πιέσεις από μεριά εκπροσώπων της πρωτοβουλίας αποκρυσταλλώθηκαν στο επίσημο έγγραφο που έστειλε ο ΗΣΑΠ όπου για πρώτη φορά γινόταν ρητή αναφορά στα μελλοντικά σχέδια πλήρους ανάδειξης της περιοχής κάτι που ήταν και η αρχική μας θέση και μάλιστα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Περνώντας και την δύσκολη νύχτα στην οποία η κοινότητα είχε αναλάβει την νυκτερινή βάρδια όπου έγινε η αναίτια επίθεση από ομάδα ‘αναρχικών(sic)’ η τελευταία πρόταση της Λατρευτικής κοινότητας Λάβρυς ήταν η έστω και συμβολική ‘κατάληψη’ του χώρου πριν ξεκινήσουν οι εργασίες ώστε να τεθεί σε πρώτη γραμμή το θρησκευτικό ζήτημα.
Απ’ ότι φάνηκε στις συλλογικές συζητήσεις που ακολούθησαν δεν υπήρχε ανάλογη συλλογική διάθεση ή δυνατότητα παρά την συμφωνία πολλών μεμονομένων συναγωνιστών, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από το ‘φιάσκο’ της ανοιχτής συνάντησης της Κυριακής, οπότε ο ρόλος μας στα πλαίσια της πρωτοβουλίας τελείωσε κρίνοντας θετικά την πολύ δύσκολα αποκτημένη επιβεβαίωση του ΗΣΑΠ για σύμπλευση με τον τελικό στόχο της πρωτοβουλίας και συνεχίζοντας την αναζήτηση άλλων δυνατών δράσεων.
Σταθεροί στην αρχή της συλλογικότητας δεν προβάλαμε καθ' οιονδήποτε τρόπο την συμμετοχή μας στο αυτονόητο. Από κει και πέρα αδυνατούμε να καταλάβουμε γιατί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα δημιουργήθηκε μια εμπόλεμη ζώνη 1ον μεταξύ ανθρώπων της πρωτοβουλίας και άλλων όταν αρχικά η όλη προσπάθεια της πρωτοβουλίας χαρακτηρίστηκε ως ξεπούλημα με προσωπικές βολές κατά ανθρώπων που συμμετείχαν ενεργά, από ανώνυμους του Internet, και 2ον μετά όταν κάποιοι που παρέμειναν στον βωμό χαρακτηρίστηκαν ‘βαθύ κράτος’, ‘προβοκάτορες’ ως αντίδραση στις πρώτες κατηγορίες.
Εμείς θεωρούμε λογικό ο καθένας ατομικά ή συλλογικά να σταματάει η να προχωρεί όσο και όπου μπορεί, όσον δύναται, χωρίς ούτε να πρέπει να απολογηθεί, ούτε να κατηγορεί καθώς πολλές συμπληρωματικές προσπάθειες δεν αναιρούν η μία την άλλη αλλά μπορούν να προσθέτουν στον τελικό στόχο. Είμαστε και ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να αποδεχτούμε με καλή πρόθεση το όποιο λάθος, ξέσπασμα, ή παρανόηση στα πλαίσια μιας κοινής συνισταμένης για έναν ανιδιοτελή κοινό σκοπό. Και εκεί είναι που επιμένει και δηλώνει αλληλέγγυα η λατρευτική κοινότητα Λάβρυς τόσο στις παρελθοντικές όσο και στις όποιες μελλοντικές κινήσεις που θα έχουν τέτοια αγνά κίνητρα.
Καθώς η λατρευτική κοινότητα Λάβρυς είναι αυτό που ξεκάθαρα υποδεικνύει το όνομα της και όχι κάποιος πολιτικός, πολιτιστικός ή με άλλους σκοπούς σύλλογος, η θέση μας εξ’ αρχής ήταν η μη κατάχωση και η μη μετακίνηση του βωμού αφού οποιοδήποτε από τα δύο αποτελεί προσβολή στην θρησκευτική, λατρευτική μας συνείδηση η οποία παραμένει πιστά τέτοια παρά τις επικρατούσες σύγχρονες αντιλήψεις όπου το ιερό αδυνατεί να γίνει κατανοητό.
Με τις παραπάνω θέσεις η Λατρευτική κοινότητα Λάβρυς στήριξε ενεργά με όλο της το έμψυχο δυναμικό τις προσπάθειες της πρωτοβουλίας για την διάσωση και ανάδειξη του βωμού των 12 θεών και του ελέους, δηλώνοντας εξ’ αρχής πως το ζήτημα, έχει εκτός από πολιτισμικό ή επιστημονικό/αρχαιολογικό και θρησκευτικό ενδιαφέρον καθώς ο βωμός είναι ιερός για τους Έλληνες πολυθεϊστές, γεγονός που πρέπει η πρωτοβουλία ως πολυσυλλεκτική να το λάβει υπ’ όψιν της. Έτσι την πρώτη κι’ όλας συντονιστική συνάντηση η άποψη αυτή έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων χωρίς να εκφραστούν αντιρρήσεις.
Παρ’ όλα αυτά επειδή δεχόμαστε ως απόλυτα θεμιτό ο καθένας να προσπαθεί γι’ αυτά που πιστεύει δεν διαμαρτυρηθήκαμε και επιτρέψαμε την αναφορά από εκπρόσωπο της πρωτοβουλίας κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του ΚΑΣ της πρότασης ως ύστατη λύση της μεταφοράς του βωμού έναντι της προαποφασισμένης κατάχωσης καθώς είχε θετικά δείγματα από την μεριά του ΗΣΑΠ για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Πρόταση όμως, η οποία όπως και αρχικά είχε φανεί δεν έγινε δεκτή ούτε και από τους αρχαιολόγους του ΚΑΣ που προσέγγιζαν το ζήτημα επιστημονικά καθώς το εύρημα δεν έχει ούτε αρχαιολογική ούτε καν αισθητική από άποψη τέχνης αξία μεταφερόμενο.
Επίσης μετά και την υπουργική απόφαση η λατρευτική κοινότητα Λάβρυς πρότεινε ως ύστατη νομική λύση την λήψη ασφαλιστικών μέτρων λύση η οποία συζητήθηκε με δικηγόρο που βρισκόταν κοντά στις κινητοποιήσεις. Μάλιστα φτάσαμε σε σημείο συγκεντρώσεως υπογραφών, αποστολής του καταστατικού μας, αλλά και συγγραφής κειμένου με επιχειρήματα υπέρ της θρησκευτικής σημασίας του βωμού ως υποστηρικτικά του δικηγορικού έργου. Επίσης να σημειωθεί πως μέλη μας διέθεσαν χρήματα για τον σκοπό αυτό τα οποία προφανώς και χρησιμοποιήθηκαν. Με αυτή την πρόταση και ενέργειες συμφώνησαν και άλλες συλλογικότητες κάτι που όμως τελικά δεν ευδοκίμησε τότε καθώς πληροφορηθήκαμε πως η όποια κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων δεν θα μπορούσε να γίνει πριν το τέλος Απριλίου που θα είχαν όλα τελειώσει κάτι το οποίο στην πορεία προφανώς αναιρέθηκε χωρίς όμως να λάβουμε ειδοποίηση. Τους λόγους για την μην ειδοποίηση μας δεν μπορούμε να τους γνωρίζουμε.
Την ίδια στιγμή οι διαβουλεύσεις και πιέσεις από μεριά εκπροσώπων της πρωτοβουλίας αποκρυσταλλώθηκαν στο επίσημο έγγραφο που έστειλε ο ΗΣΑΠ όπου για πρώτη φορά γινόταν ρητή αναφορά στα μελλοντικά σχέδια πλήρους ανάδειξης της περιοχής κάτι που ήταν και η αρχική μας θέση και μάλιστα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Περνώντας και την δύσκολη νύχτα στην οποία η κοινότητα είχε αναλάβει την νυκτερινή βάρδια όπου έγινε η αναίτια επίθεση από ομάδα ‘αναρχικών(sic)’ η τελευταία πρόταση της Λατρευτικής κοινότητας Λάβρυς ήταν η έστω και συμβολική ‘κατάληψη’ του χώρου πριν ξεκινήσουν οι εργασίες ώστε να τεθεί σε πρώτη γραμμή το θρησκευτικό ζήτημα.
Απ’ ότι φάνηκε στις συλλογικές συζητήσεις που ακολούθησαν δεν υπήρχε ανάλογη συλλογική διάθεση ή δυνατότητα παρά την συμφωνία πολλών μεμονομένων συναγωνιστών, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από το ‘φιάσκο’ της ανοιχτής συνάντησης της Κυριακής, οπότε ο ρόλος μας στα πλαίσια της πρωτοβουλίας τελείωσε κρίνοντας θετικά την πολύ δύσκολα αποκτημένη επιβεβαίωση του ΗΣΑΠ για σύμπλευση με τον τελικό στόχο της πρωτοβουλίας και συνεχίζοντας την αναζήτηση άλλων δυνατών δράσεων.
Σταθεροί στην αρχή της συλλογικότητας δεν προβάλαμε καθ' οιονδήποτε τρόπο την συμμετοχή μας στο αυτονόητο. Από κει και πέρα αδυνατούμε να καταλάβουμε γιατί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα δημιουργήθηκε μια εμπόλεμη ζώνη 1ον μεταξύ ανθρώπων της πρωτοβουλίας και άλλων όταν αρχικά η όλη προσπάθεια της πρωτοβουλίας χαρακτηρίστηκε ως ξεπούλημα με προσωπικές βολές κατά ανθρώπων που συμμετείχαν ενεργά, από ανώνυμους του Internet, και 2ον μετά όταν κάποιοι που παρέμειναν στον βωμό χαρακτηρίστηκαν ‘βαθύ κράτος’, ‘προβοκάτορες’ ως αντίδραση στις πρώτες κατηγορίες.
Εμείς θεωρούμε λογικό ο καθένας ατομικά ή συλλογικά να σταματάει η να προχωρεί όσο και όπου μπορεί, όσον δύναται, χωρίς ούτε να πρέπει να απολογηθεί, ούτε να κατηγορεί καθώς πολλές συμπληρωματικές προσπάθειες δεν αναιρούν η μία την άλλη αλλά μπορούν να προσθέτουν στον τελικό στόχο. Είμαστε και ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να αποδεχτούμε με καλή πρόθεση το όποιο λάθος, ξέσπασμα, ή παρανόηση στα πλαίσια μιας κοινής συνισταμένης για έναν ανιδιοτελή κοινό σκοπό. Και εκεί είναι που επιμένει και δηλώνει αλληλέγγυα η λατρευτική κοινότητα Λάβρυς τόσο στις παρελθοντικές όσο και στις όποιες μελλοντικές κινήσεις που θα έχουν τέτοια αγνά κίνητρα.
3 σχόλια:
"Τους λόγους για την μην ειδοποίηση μας δεν μπορούμε να τους γνωρίζουμε" Μήπως επειδή όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι ΚΟΤΕΣ;
Σκεφτήκατε μήπως την περίπτωση πως η προσφυγή είχε ανακοινωθεί δημόσια αλλά αόματοι ΔΕΝ θέλατε να την δείτε;
Δεν πήγατε ικέτες στον βωμό πήγατε επαρμένοι αλλαζόνες και θα υποστείτε τις συνέπειες. Την επόμενη φορά αν χρειαστεί να πάτε ικέτες (λέω και καμιά μαλακία να περάσει η ώρα)
Ανώνυμε, προφανώς και όταν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα ο καθένας μπορεί να φαντασιώνεται διάφορα πράγματα για το τι έχει συμβεί και συνήθως οι φαντασιώσεις του αντικατοπτρίζουν και το ψυχικό ή πνευματικό του επίπεδο. Επειδή εμείς προτιμάμε να μην κυνηγάμε φαντάσματα γι΄ αυτό και αναφέρουμε πως τους λόγους δεν μπορούμε να τους γνωρίζουμε.
Στην ουσία τώρα αυτού που λές, θεωρούμε κατώτερη αντίδραση το να λειτουργεί κάποιος βάσει εξωτερικών συνθηκών ( αν υπάρχουν κότες, πίτουρα ή κάτι άλλο ) και όχι βάσει των αξιών που έχει επιλέξει να υπηρετεί ( σωτηρία του βωμού στην περίπτωση μας ) οπότε αν η δική σου πχ δικαιολογία για μην συμμετοχή θα ήταν πως υπάρχουν και κάποιες ‘κότες’ τότε πολύ απλά δεν εκφράζεις μια δική σου αξία αλλά καθορίζεσαι από άλλους αδιάφορους και άσχετους παράγοντες.
Τέλος αδυνατούμε να δούμε με πια δεδομένα μπορεί κάποιος καλοπροαίρετος να χαρακτηρίσει τις πράξεις και τον λόγο που εκφράζει η Λατρευτική κοινότητα Λάβρυς ως επηρμένο και αλαζονικό. Η σιγουριά μάλιστα με την οποία εσύ ανώνυμα το αναφέρεις μαζί με την ανάληψη ‘δικαστικής’ εξουσίας αφού μοιράζεις ‘συνέπειες’ μάλλον σου επιστρέφει τον χαρακτηρισμό.
Απο κει και πέρα η όποια μας αναφορά έχει να κάνει με την ενημέρωση των φίλων μας και όχι για διασπορά κατηγοριών, και χαιρόμαστε που ο κ. Κόκκας απο το κίνημα της άμεσης δημοκρατίας κατάφερε να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα παρά την εικόνα που είχαμε εμείς (η οποία προφανώς δεν προέρχεται από την τελευταία Κυριακή όπου επικρατούσαν άναρθρες κραυγές.)
http://hellenicaction.blogspot.com/2011/04/blog-post_16.html
http://elawyer.blogspot.com/2011/03/blog-post_23.html
http://www.ecogreens-gr.org/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=2025%3A2011-04-15-14-46-44&catid=73%3Aauroparlnews
Δημοσίευση σχολίου